dijous, 12 d’abril del 2012

PASTÍS DE TARONJA

Durant sa setmana sempre cau bé tenir fet algun pa de pessic casolà per emportar a la feina per berenar (esmorzar) o per fer sa bereneta (berenar). Surt molt més econòmic que anar-ho a comprar al forn de torn i en tens per més d’un dia. Així que el dimarts abans de setmana santa vaig preparar aquest pastís de taronja. La recepta me la va passar la meva companya de feina per email juntament amb moltes altres del mateix estil que a poc a poc tinc ganes d’anar provant. Es pot fer tant en thermomix com de la forma tradicional. Jo vaig haver d’optar per aquesta segona. Tot i així explicaré també com preparar-la en thermomix.

Ingredients

  • 250 g de sucre
  • 3 ous
  • 250 g de farina de blat
  • 1 iogurt natural
  • 100 g d’oli de gira-sol
  • 1 pisca de sal
  • 1 taronja sense pelar
  • 1 sobre de llevat Royal

Preparació tradicional

Posar dins el got d’una batedora (de les que piquen i trituren), la sucre, els ous i la taronja trossejada sense treure-li la pell uns 3 minuts. Jo primer vaig picar la taronja tota sola per un costat i vaig batre la sucre i els ous per un altre. Després vaig afegir la taronja picada a la mescla dels ous i la sucre, i ho vaig seguir batent fins que quedés ben mesclat.
Incorporar aquesta massa en un bol. Afegir-hi el iogurt natural i l’oli. Mesclar-ho amb la batedora de barnilles fins que estigui ben lligat.
Incorporar els ingredients que falten que són la farina, la pisca de sal i el llevat. Tornar-ho a mesclar de nou.
Engrassar un motlle amb oli o mantega i abocar-hi la massa. Empolvorar-la amb sucre per sobre. Posar-lo dins el forn escalfat prèviament a 180 º durant 40 minuts. Si creieu que necessita més temps deixeu-lo una estona més dins el forn.

Preparació amb Thermomix

Posar dins el got la sucre, els ous i la taronja trossejada i programar 3 minuts, temperatura 37º a velocitat 4 per tal que el pastís quedi esponjós.
Afegir la resta d’ingredients menys la farina, el llevat i la sal i mesclar-ho a velocitat 3 o 3 i mitja fins que estigui ben mesclat.
Incorporar tots els ingredients que falten i mesclar-ho tot a velocitat 5.
A partir d’aquí s’ha de procedir igual com en l’apartat anterior de la preparació tradicional.

Queda molt esponjós i segons com sigui la taronja tindrà més o menys sabor. Jo la vaig posar grosseta, però encara ho haguera pogut ser més per notar encara més el sabor de la taronja.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ir arriba