dimarts, 15 de maig del 2012

BROWNIE




No és que necessiti un motiu especial per posar-me a fer un postre, però amb el poc temps de què dispòs i amb les calories que duen, sempre que en faig un és per alguna raó. Aquesta vegada vaig preparar un brownie perquè venien a sopar a casa l'Oriol i la Marta, que podríem dir que són els tiets més propers que té en Martí.

Mig recordava que en una ocasió havien comentat que el brownie els agradava i a més vaig pensar que la xocolata els aniria la mar de bé ara que es troben en època d'exàmens. Dóna energia, no? 

Potser l'hauria d'haver fet de xocolata blanca perquè tant a la Marta com a jo ens agrada molt més que la negra, però és raro fer un brownie de xocolata blanca. Així que vaig agafar la recepta del brownie tradicional. S'ha de dir a favor del brownie negre que tot i que es fa servir xocolata amb un 70% de cacau, no fa un gust molt, molt fort. Jo que mai he estat una gran xocolatera me'l puc menjar perfectament.

El vaig preparar la nit anterior a la del sopar un cop en Martí ja s'havia adormit i anant en compte de no fer gaire renou que no fos cas que el despertés. La recepta la vaig treure d'un curs que vaig anar amb el meu amic Adolf a qui també li entusiasmen les postres. El brownie que ens van ensenyar a fer al curs era bastant sofisticat. Jo, aquesta vegada, el vaig fer un poc més senzill, perquè la massa base, que és el que importa, no varia gens.

Al final el vaig acompanyar amb una bola de gelat de vainilla amb una mica de crocanti per sobre. Una altra opció també hagués pogut ser cobrir-lo de xocolata fondant, però pel meu gust hagués quedat massa recarregat de xocolata negra.

 Ingredients
  • 115 g de mantega
  • 70 g de xocolata negra del 70%
  • 2 ous
  • 60 g de farina
  • 100 g de sucre
  • 50 g de nous picades
Preparació 

Escalfau el forn prèviament a 180º.
En un bol s'han de batre els ous amb la sucre amb les barnilles elèctriques fins a doblar el seu volum.
En un altre bol, s'hi posa la mantega i la xocolata. Es posa al microones uns minuts perquè es fonguin. Després s'ha de remenar ben bé.
Tirau la mescla de xocolata i mantega que hem fos dins el bol dels ous muntats fent un moviment de dalt a baix t anant en compte que no es desmuntin.
Incorporau-hi la farina passada per un colador per eliminar grumolls i tornau-ho a remenar amb una llengüeta. Finalment afegiu les nous picades i tornau-ho a remenar.
Agafau el motlle, untau-lo de mantega i espolsau-lo amb farina. Després hi abocau tota la massa.
L'enfornau durant uns 20-30 minuts a uns 180-200º. En teoria s'ha de treure del forn quan la massa estigui esponjosa. No s'hauria d'esperar més perquè no quedi massa sec.

Jo no hi vaig posar llevat, però si se n'hi posa perquè es vol obtenir un brownie un poc més estufat no passa absolutament res.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ir arriba