dimecres, 7 de març del 2012

CERVESA HAPKIN BLONDE

He pensat escriure, de tant en tant, una petita ressenya sobre les cerveses, una mica especials, que vagi tastant. Explicaré el que m’han semblat i exposaré les seves característiques.
Així que, sense cap motiu, començ aquesta secció per la darrera cervesa belga que he tastat. Aquestes són les característiques bàsiques amb què em solec fixar:

  • Origen: Belga
  • Tipus: Rossa, Ale (alta fermentació)
  • Graduació: 8,5%
  • Color: Daurat 

Dijous passat la vaig tastar per primera vegada. Es tracta d’una cervesa belga rossa de triple fermentació de tipus ale. M’he hagut d’informar per saber què volia dir “ale” i significa que és una cervesa d’alta fermentació, és a dir, que fermenta a temperatura alta i més ràpidament que les de baixa fermentació anomenades “lager”. A més a més, el procés de fermentació, que és el que transforma el sucre en alcohol per acció dels llevats, es produeix a la zona superior del líquid. Quant pots arribar a aprendre!!



Bé, el que jo puc dir, sense ser experta ni dominar el tema, és que la vaig trobar molt bona. Vaig trobar que té una graduació alcohòlica molt suau comparada amb altres cerveses belgues rosses que he provat. També vaig olorar que té una aroma molt accentuada, però que és molt agradable. Altres cerveses rosses que he tastat són d’un color daurat fosc, en canvi aquesta presenta un daurat menys intens. Gairebé pel color podria passar per una cervesa de blat. Els experts diuen que té un sabor afruitat, com gairebé totes les ale, però a jo encara em costa una mica detectar-ho. El que sí puc dir, perquè és un fet evident, és que té molta escuma que es manté mentre te l’estàs bevent.

Per tant, tot i no ser de les cerveses més conegudes, de fet la vaig comprar a l’atzar d’entre un munt sense tenir-ne cap referència, la veritat és que val molt la pena. Jo me la vaig beure acompanyada d’uns fruits secs i unes olivetes.

2 comentaris:

  1. ja es trobat els gadgets divertits,
    en martí esta molt bé he se foto de ses coleta

    ResponElimina

ir arriba