dimarts, 6 de març del 2012

DORADES AS FORN



S’altre dia navegant pel blog sacuinadenaroser vaig trobar aquest plat que més que explicar-me com fer-lo (més o menys ja ho sabia de tan fàcil que és) el que sí em va donar és la idea de fer-lo. Perquè moltes vegades el que em passa és que probablement sé com preparar un determinat plat, però no tinc l’acudit de fer-ho.
Així que el cap de setmana passat, que és quan més temps tenc, vaig anar al mercat i vaig comprar dues dorades ben guapes que em van sortir molt bé de preu i vaig preparar-lo. És un plat molt fàcil, possiblement poc original, però que surt boníssim.

Ingredients:
2 dorades
patates
cebes
tomàquets madurs
pa ratllat amb all i julivert
pebre vermell dolç
3-4 dents d'all
fulles de llor (llorer)
oli d'oliva
sal

Preparació:
Folrem la safata de forn amb paper de forn i a sobre anam col·locant la ceba tallada molt fina, després les patates a rodanxes fines i els tomàquets tallats per la meitat. Jo a sobre dels tomàquets per eliminar un poquet la seva acidesa hi vaig posar un polsim de sucre abans del pa ratllat.
Ho salem i ho empolvorem amb el pa ratllat barrejat amb el pebre vermell. Després ho reguem amb un poc d'oli d'oliva.
Ho enfornem durant 15-20 minuts (depèn del gruix de la patata) i després col·loquem a sobre les dorades amb 3-4 dents d'all sense pelar i unes quantes fulles de llor i ho tornem a enfornar durant uns 20 minuts més.

Com he dit va ser boníssim. A més la dorada és un peix fàcil d'obtenir i a bon preu, és gustós i amb poques espines. Ara bé, en aquest plat no tot són les dorades; jo don molta importància a l'acompanyament que realment és deliciós.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ir arriba