dimarts, 20 de març del 2012

PASTÍS D'AVELLANA

Avui present un pastís d’avellana que acostum a preparar moltes vegades. Sol ser el meu valor segur; sempre queda bé i a la gent li sol agradar bastant. L’Albert em diu que és la meva “especialitat”, però jo no crec que n’hi hagi per tant; simplement és que ha vist que l’he fet moltes vegades i que sempre ha agradat. La recepta me la va passar fa bastant de temps una de les meves cosines i la tenc escrita en un post-it brut que mai he passat a net. Ja va sent hora.

Aquest és el post-it on està apuntada la recepta.
En aquesta ocasió l’he preparat per les meves companyes de feina i, també pel meu cap. Resulta que vam decidir que els dimarts, que treballem per la tarda i ens hem de quedar a dinar, podríem fer un dinar de “traje traje” que no és altra cosa que cadascú porta alguna cosa i ho comparteix. Ens vam distribuir el que portaríem iiii oh!, quina pena! a jo em van tocar les postres. No ho cregueu, de pena cap ni una; a jo m’encanta preparar postres. Així que no em vaig voler arriscar en fer res nou i el dilluns abans d’anar a buscar el Martí a la guarderia i en una hora aproximadament vaig fer aquest pastís d’avellana.


Ingredients

  • 4 ous
  • 1 sobre de llevat Royal
  • 250 g de sucre
  • 200 g d’avellanes pelades i picades
  • 200 g de farina
  • 200 g de mantega
  • xocolata per a fondues (o de cobertura)
  • sucre glaç (floreti)

Preparació

1. Escalfar el forn prèviament a 200º.
2. Batre els ous i la sucre amb unes barnilles elèctriques.
3. Afegir la mantega fosa (jo la fonc en el microones) i les avellanes picades. Aquestes tant les podeu comprar ja picades com si teniu picadora, picar-les vosaltres mateixos a casa. Jo les vaig picar a casa. En reserveu unes quantes de senceres per a decorar. Seguir barrejant amb les barnilles.
4. Incorporar la farina i el llevat de mica en mica. Jo ho segueixo barrejant amb les barnilles.
5. Posar la massa dins el motlle prèviament untat de mantega i espolsat amb una mica de farina. A sobre posem les avellanes que teníem reservades amb una mica de farina a sobre que farà que les avellanes no s’enfonsin dins la massa.
6. Forn 180º-200º durant 40 minuts aproximadament. Jo faig servir el ventilador dalt i baix. S’ha de treure del forn en el moment en què en picar un ganivet dins la massa, aquest surt net.
7. Treure el pastís del motlle i decorar-lo. Es pot decorar amb una mica de sucre glaç (floreti) per sobre mitjançant un colador o bé amb una cobertura de xocolata. Aquesta segona opció és molt més contundent, però queda boníssim. Per altra banda, també es pot fer una barreja de les dues decoracions. Precisament aquesta vegada vaig posar la xocolata amb una cullera de postres fent regalims per sobre el pastís. Com que quedaven trams sense cobrir, també el vaig espolsar amb floreti un cop la xocolata ja s’havia assecat. I així és com va quedar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ir arriba