dijous, 2 de febrer del 2012

Arròs amb sípia i cloïsses


Idò bé, com que s’experiència del passat dissabte va anar prou bé, aquest dissabte hem repetit. En aquesta ocasió el protagonista ha estat l’àrros. He preparat un arròs amb sípia i cloïsses. Encara tenia sofrit congelat casolà i amb un bon brou de peix, sa veritat és que va sortir bastant bo. Vam tornar obrir un bòtil de vi blanc, però aquesta vegada del Penedès, igual no era tant bo com el de la setmana passada, però va acabar d’enriquir l’àpat. Per cert, tant sa sípia com ses cloïsses eren congelades, però jo diria que gairebé no es notava. Crec que el més important i el que va fer que el plat sortís tan bo va ser tenir un bon sofregit.

Com el vaig fer?
Vaig sofregir una ceba picada i 2 dents d’all tallades a làmines. Quan va començar a estar dauradeta vaig afegir la sípia tallada i vaig deixar-ho coure 3 o 4 minuts més.
Al mateix temps vaig bullir les cloïsses perquè s’obrissin i les vaig reservar pel final.
A la cassola, un cop la sípia va estar cuita, hi vaig afegir el sofregit (tomàquet+ceba+all+pebre verd tot triturar) i vaig esperar que deixés anar tota l’aigua.
Finalment, vaig abocar l’arròs amb un polsim de colorant alimentari i hi vaig tirar el brou de peix que tenia en una olla escalfant-se. Vaig deixar que cogués aproximadament un quart d’hora, sempre vigilant que no es quedés sense brou i comprovant si hi faltava sal, i després vaig incorporar les cloïsses i julivert picat.

Ara ja estic pensant en què faré el proper cap de setmana.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

ir arriba