dilluns, 20 de febrer del 2012

SUQUET DE PEIX


El passat dissabte dia 11 vaig preparar un sopar especial, diferent del de qualsevol dissabte. El motiu era celebrar el segon aniversari de casats. Si no ho celebréssim tampoc passaria res, però sí que és l’excusa per fer alguna cosa diferent. També és cert que haguéssim pogut sortir a sopar a fora (de fet, teníem la cangur preparada per si decidíem sortir), però al final vam optar per quedar-nos a casa. I no és perquè sortís més barat, perquè si comences a fer sumes (que si un vinet bo, que si unes postres dignes per a l’ocasió, que si un bon peix...) t’acaba sortint, si fa no fa, pel mateix preu que si haguéssim anat a un restaurant. Ara bé, l’opció de quedar-se a casa era més engrescadora; no feia falta arreglar-se ni patir fred (va ser una nit gèlida), i a sobre teníem es fiet dormint com un angelet. O sigui perfecte.

El que vaig preparar durant el mateix capvespre va ser un suquet de lluç. És un plat típic de pescador. Vaig veure la recepta per TV3. El cuiner era un pescador que explicava que després d’un matí de pesca, preparaven aquest plat en la mateixa barca amb el peix que havien acabat de pescar. Crec que es pot fer amb qualsevol peix blanc. Jo em vaig decantar pel lluç.

Preparació

Agafar una cassola amb aigua i escalfar-la.
Mentrestant, fer la picada. Dins un morter posar un manat de julivert, 4 dents d’all, un punyadet d’avellanes i dues torrades de pa fregides en oli d’oliva.
En una cassola baixa, posar la picada amb un rajolí d’oli perquè es cogui durant 2 minuts. Afegir, 3 patates esqueixades i deixar-les coent durant 3 minuts. Després incorporar 5 tomàquets madurs pelats, tallats o rallats. Deixar-ho coure uns 5 minuts fins que s’hagi begut l’aigua del tomàquet. Afegir l’aigua calenta fins tapar les patates i deixar coure uns 5 minuts més. Finalment, incorporar 4 o 5 rodanxes de lluç salpebrades i deixar-ho coure fins que les patates estiguin cuites.

1 comentari:

ir arriba